OGÓLNA INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ŚRODOWISKOWYM DOMU SAMOPOMOCY W JEDWABNIE
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:
Środowiskowy Dom Samopomocy w Jedwabnie, ul. 1 Maja 19, 12-122 Jedwabno, e-mail: [email protected],
telefon: 513 580 601 (dalej: Administrator)
CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- Prowadzenie dokumentacji związanej z korzystaniem z usług Środowiskowego Domu Samopomocy:
W przypadku spełnienia obowiązku prawnego Administratora, jakim jest zorganizowanie zajęć oraz pobytu dla Uczestników oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji z tym związanej, ich dane w zakresie: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania i nr telefonu oraz dane ich opiekunów prawnych, w zakresie: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania i nr telefonu, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z przepisami Rozporządzenia w sprawie środowiskowych domów samopomocy. Dane dotyczące stanu zdrowia w zakresie niezbędnym z punktu widzenia organizacji i funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
Podanie danych osobowych w wyżej wymienionych przypadkach jest obowiązkowe, a ich niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług Środowiskowego Domu Samopomocy. Dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa.
- Publikacji danych osobowych w przestrzeni publicznej:
W przypadku publikacji imienia i nazwiska oraz wizerunku i głosu w przestrzeni publicznej, w tym na stronie www.sds.jedwabno.pl oraz serwisie YouTube (kanał ŚDS Jedwabno) i drukowanych ulotkach informacyjnych, dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych w powyższych przypadkach jest dobrowolne. W tym zakresie dane będą przetwarzane do momentu ich usunięcia lub do czasu wycofania zgody.
Dane mogą być przekazywane Gminie Jedwabno w celu publikacji na stronie www.jedwabno.pl oraz profilu Facebook gminy, w przypadku wyrażenia zgody na takie działanie.
- Prowadzenia korespondencji tradycyjnej oraz elektronicznej poprzez e-mail
W przypadku gdy Administrator otrzymuje od swoich uczestników/opiekunów/ klientów korespondencję za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej, dane w niej zawarte przetwarzane są w celu realizacji zawartej umowy.
Dane z korespondencji, która nie wynika z zawartych umów, przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytania lub przedstawienia oferty. W tym wypadku prowadzenie korespondencji jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Korespondencja przechowywana jest przez okres niezbędny do zapewnienia jej ciągłości, jednak nie dłużej niż 6 lat, lub do momentu pozytywnego rozpatrzenia przez Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Umieszczania informacji w przestrzeni publicznej
Prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jest informowanie lokalnej społeczności o podejmowanych działaniach poprzez publikowanie w przestrzeni publicznej (strona www, kanał YouTube) informacji dotyczących Środowiskowego Domu Samopomocy oraz wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniach oraz imprezach o charakterze otwartym. Dane osobowe będą dostępne wszystkim użytkownikom odwiedzającym ww. media. Dane będą przetwarzane do momentu usunięcia informacji bądź pozytywnego rozpatrzenia przez Administratora wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Zawierania umów cywilnoprawnych:
W przypadku zawierania umów cywilnoprawnych dane osobowe przetwarzane będą w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz następnie w celu jej wykonania i rozliczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Podanie żądanych danych osobowych jest niezbędne do prawidłowej realizacji umów. Zgromadzone dane przetwarzane będą przez okres niezbędny do wykonania umowy lub do czasu wygaśnięcia roszczeń z jej tytułu, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa.
- Prowadzenia księgowości
W ramach czynności związanych z rozliczaniem faktur lub innych dowodów księgowych oraz zawartych umów podstawą przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, czyli zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe. Dane będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności dotyczących prawa podatkowego.
INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH:
Przetwarzane przez Administratora dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na jego rzecz, takim jak:
- dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania,
- operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji,
- banki w celu realizacji przelewów,
- podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa,
- dane osobowe umieszczone w przestrzeni publicznej będą dostępne wszystkim użytkownikom odwiedzającym stronę www Administratora oraz prowadzony kanał YouTube..
PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:
- Prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
- Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
- Prawo przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.
- Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO.
- Prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody Administrator informuje, że udzieloną zgodę można wycofać:
- wysyłając na adres: [email protected] wiadomość e-mail z takim żądaniem,
- osobiście w siedzibie.
Wycofanie zgody może być złożone wyłącznie przez właściciela danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Administrator zastrzega sobie prawo weryfikacji tożsamości osoby wycofującej zgodę w celu zapewnienia prawidłowej realizacji uprawnień.
KONTAKT Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH:
Administrator w celu prawidłowego gromadzenia i przetwarzania danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – pana Michała Cupiała oraz zastępcę Inspektora Ochrony Danych – panią Annę Smolińską, z którymi można kontaktować się w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i sposobami ich przetwarzania mailowo na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres Administratora.
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)