Ćwiczenia z butelkami z wodą

Trening siłowy w domu może przynieść takie same rezultaty, jak napinanie mięśni na siłowni. Butelki z wodą z powodzeniem mogą zastąpić hantle. Możesz użyć mniejszych lub większych pojemników z wodą. Przy mało intensywnych treningach sprawdzą się butelki o pojemności 0,5 litra, ale możesz też zaopatrzyć się w duże bukłaki, w których mieści się 1,5 litrów płynu.

Kilka przykładowych ćwiczeń:

  1. Ćwiczenie: bok–przód–góra

Weź po butelce wody do każdej ręki. Stań w rozkroku na szerokość barków. Wciągnij i napnij brzuch, ściągnij łopatki w dół i do kręgosłupa, a wyprostowane ręce unieś w bok do wysokości barków. Dłonie odwrócone grzbietami do góry, nadgarstki proste. Powoli przenieś ręce w przód, aż butelki się zetkną. Następnie powoli unieś ramiona nad głowę. Powoli opuść ręce na boki do wysokości barków. Liczba powtórzeń: 10-15.

2. Ćwiczenie: Marsz z butelkami 

ćwiczenia mięśni ramion, barków: marsz po kole, zabranie butelki z wyznaczonego miejsca:
a) rytmiczny marsz z uderzaniem ręką o butelkę – 1 koło
b) podnoszenie butelek nad głowę i uderzanie w rękę – 1 koło
c) trzymanie butelek przed sobą na wyciągniętych rękach, wykonywanie ruchów naprzemiennych.
Powtórzenie x 2

3. Ćwiczenie: Trening bokserski

ćwiczenie mięśni rąk, nóg: bieg w miejscu, wyrzucanie na przemian rąk z butelkami przed siebie, do siebie.  
Powodzenia Kasia😊