Sposoby na obciążenie kręgosłupa

W tym tygodniu chce przedstawić Wam kilka sposobów przy domowych czynnościach które obciążą nasz kręgosłup. Zaczniemy od czegoś prostego o czym powinien pamięć każdy z nas.

Wstawanie z łóżka bez przeciążania kręgosłupa

Jak powinniśmy wstawać?

Spróbuj sobie przypomnieć, jak wygląda Twój zwyczajny poranek. Czy po przebudzeniu masz czas, żeby spokojnie „przeciągnąć się”, czy raczej zrywasz się szybko do obowiązków, które już piętrzą się od samego rana? Jak wygląda sam moment wstawania z łóżka? Z leżenia na plecach szybko podnosisz się do siadu i wstajesz, czy raczej po przeciągnięciu się spokojnie odwracasz się na bok i spuszczając nogi z łóżka, powoli podnosisz tułów, odpychając się ręką od materaca?

Prawidłowe wstawanie z łóżka powinno dokładnie tak wyglądać. Dobrze wiedzą o tym kobiety w zaawansowanej ciąży, kiedy to intuicyjnie wstają właśnie w ten sposób. Powinniśmy brać
z nich przykład.

Nieprawidłowe wstawanie z łóżka przeciąża kręgosłup. Mięśnie, które mają za zadanie ochronę kręgosłupa, nie są jeszcze rozgrzane, więc nie stabilizują go odpowiednio. Dlatego nagłe zrywanie się może być przyczyną przeciążenia, które prowadzi do dyskomfortu, a nawet bólu.

Kasia😊